Susanna Johansson, Birdh

Ny på Birdh

Nu har vi gjort det igen. Vi hittat ännu en stjärna som hoppar med oss på tåget för att utveckla och producera effektiv content marketing. Susanna Johansson är utbildad inom informationsdesign med inriktning på varumärkesbyggande kommunikation. Hon kommer närmast från Bee production där hon bland annat arbetade med varumärken som Audi och Swedbank. På Birdh kommer Susanna att arbeta som redaktör och projektledare.

Hej Susanna, du är ny redaktör på Birdh. Berätta!
– Det stämmer att jag är ny på Birdh, men inte i branschen. Jag har jobbat med content marketing i snart sex år och tycker att det absolut bästa med det är att arbeta fokuserat med ett eller två varumärken. Det ger mig möjlighet att nörda in på detaljnivå kring allt som gäller ett varumärke och sedan omvandla det till bra innehåll.

Men vad är bra innehåll då?
– Jag gillar en bra balans mellan hjärna och hjärta. Även om innehållet används för att nå strategiska mål måste det fortfarande väcka känslor hos mottagaren. Helst positiva sådana, så klart.

Vad har du lärt efter din första vecka på Birdh?
– Att jag är fullkomligt värdelös på femkamp. Att den som kommer först till kontoret sätter på kaffet. Och att det är ett kul gäng här på Birdh.